Jak zvýšit účinnost obsahu na internetu?
Předpokládám, že chcete tvořit obsah pro nějaký účel. Může to být poutavé představení firmy, konkrétní značky či produktu nebo budování brandu. Někdy v minulosti jste pravděpodobně vytvořili obsah, o kterém jste přesvědčeni, že bude sloužit vašemu publiku. Gratulujeme, udělali jste velký krok. Je to pro vás velký krok, protože jste něco vytvořili. Být v této situaci je úžasná. Mnoho značek to nedělá. Takže pokud se vám to povedlo, gratuluji.
Jak ale zajistit, aby obsah, který vytváříte, obsah, který produkujete, obsah, který váš tým vyvíjí měsíc za měsícem, rok za rokem je ve skutečnosti maximalizována pro návratnost investic, maximalizována pro výsledek a dopad.
Životní cyklus obsahu
Pojďme si tedy promluvit o životním cyklu obsahu, o tom, jak můžete zajistit, aby obsah, který vytváříte, skutečně přinášel výsledky, a jak můžete nastavit svůj tým k úspěchu, aby tento obsah důsledně využíval, abyste ovlivnili své publikum. smysluplným způsobem.
Před publikováním
Jak to tedy všechno začít? Začnete před publikováním. Než u určitého obsahu stisknete tlačítko Publikovat, než spustíte vstupní stránku, než spustíte řadu nových vstupních stránek, než spustíte několik stránek srovnávání mezi vaším produktem a dalšími vstupními stránkami, které budou vzdělávejte lidi o klíčových slovech souvisejících s vaším odvětvím, než něco z toho uděláte, musíte si udělat průzkum. Musíte prozkoumat své publikum. Musíte pochopit záměr věcí, které zadávají do Googlu (například analýza klíčových slov). Musíte pochopit problémy a bolesti, které se snaží vyřešit.
Musíte investovat čas do průzkumu kanálů, na kterých vaše publikum tráví nejvíce času. Proč? Protože to, co uděláte, není typický přístup, kdy stisknete tlačítko Publikovat na částech obsahu, poplácáte se po zádech a budete tomu říkat den. Ne, přijmete tento model, model, ve kterém budete skutečně distribuovat svůj obsah v kanálech, kde vaše publikum tráví čas, a díky tomu budete maximalizovat návratnost investic z vašeho obsahu.
Nejprve však musíte vytvořit obsah se záměrem. Nepíšete přece blogové příspěvky kvůli psaní blogových příspěvků. Někde jsme se dostali do pasti, kde si marketéři mysleli, že veškerý obsah prostě musí být zveřejněn. Pokud u obsahu stisknete Publikovat, svět bude váš.
To není dost. S vaším obsahem musíte mít jasný záměr nebo minimálně měli by jste chtít. Musíte přesně vědět, proč tato aktiva vytváříte. Když to uděláte a zakořeníte to ve výzkumu, pak jste připraveni spustit. Jste připraveni spustit obsah, o kterém si myslíte, že bude rezonovat u vašeho publika. Vypustíte ten kousek a budete z něj nadšení a měli byste být. To je úžasný okamžik.
Ale další věc, kterou uděláte poté, co u daného obsahu stisknete Publikovat, je obvykle to, co tento majetek vytvoří nebo rozbije. Je to to, co určí, zda váš obsah stoupne, nebo pokud váš obsah propadne. Lidé je obvykle sdílejí na kanálech, které vlastní, a pak, ano, mají tendenci propadnout.
Pochopte své distribuční kanály:
Co to znamená? Peněžní kanály. Peněžní kanály jsou jedním ze čtyř různých typů kanálů, na kterých můžete distribuovat svůj obsah.
Existují čtyři různé kanály, kterým by každá značka měla být schopna porozumět a zmapovat je, pokud jde o místa, na kterých šíří své příběhy, jejich obsah a způsob, jakým distribuují tento obsah poté, co bude zveřejněn. Máme peněžní kanály, máme raketové kanály, máme kanály duchů a máme pochybné kanály. Co je každý z těchto kanálů?
Takže když se podíváte na celou tuto mřížku, uvidíte, jak se publikum hodí a konkurence. V kanálech, kde máte vysoký počet diváků a vysokou konkurenci, považujeme tyto peněžní kanály. Co to znamená? Znamená to, že vaše konkurence již existuje. Vaše konkurence zjistila, že se jedná o kanál, kde také může generovat příjmy. I oni mohou generovat návratnost investic. Je to také vysoké publikum. Pokud je tam vaše publikum, vaše publikum na tomto kanálu tráví spoustu času, jedná se o peněžní kanál. Je to kanál, který pravděpodobně již vlastníte.
Možná jste na LinkedIn, protože jste v B2B. Možná jste na Instagramu, protože jste v B2C. Na těchto peněžních kanálech s jistotou víte, že pokaždé, když distribuujete své příběhy, pokaždé, když distribuujete svůj obsah, zaznamenáte dopad, uvidíte návratnost investic a chcete využít tyto co nejvíce.
Pak máme naše raketové kanály. Raketové kanály mají také vysokou míru publika. To jsou kanály, kde vaše publikum tráví spoustu času. To jsou kanály, kde chcete být, protože víte, že tam vaše publikum je. Má ale nízkou konkurenci. Pst, nikomu to neříkejte. Toto jsou kanály, o kterých nechcete, aby vaši konkurenti věděli, protože vaši konkurenti si neuvědomují, že vaše publikum na těchto kanálech tráví spoustu času. Zbytku světa by se mohly zdát velmi riskantní. Ooh, používáte Reddit. Ooh, využíváte skupiny na Facebooku. Toto je velmi rizikový kanál.
Co nevědí, je, že tam jsou všichni vaši diváci. Takže je to peněžní kanál. Chci říct, je to raketový kanál. Peněžní kanál by byl, kdyby tam byli vaši konkurenti. Pokud tam vaši konkurenti nejsou, pak je to raketový kanál. Tyhle jsou moje oblíbené. Miluji raketové kanály, protože to znamená, že tu není velká konkurence, což znamená, že váš obsah a příběhy, které vytváříte, mohou být na krátkou dobu jedinými příběhy a prostředky na toto téma a ve vašem výklenku, které publikum je vystaveno. Pokud to dělají a budou vaší značce pravidelně vystavovat, vytváříte skutečné spojení se značkou s publikem, které opravdu chce váš obsah. Takže to je to, co chcete v raketovém kanálu.
Pak máte nízkou konkurenci a kanály s malým počtem diváků. co to je? To jsou v podstatě kanály duchů. Nikdo tam není. Vaše konkurence tam není. Vaše publikum tam není. Nemá pro vás absolutně žádný smysl využívat tyto kanály. Je v pořádku, že tyto kanály existují. Budou se dít v každém výklenku. Někteří lidé prostě nebudou využívat určitý kanál, a to je v pořádku. Můžete je ignorovat. Nechoď na ně. Vše je v pořádku. Vyhněte se jim za každou cenu.
Ale pak se objeví některé sporné kanály, které vás ve skutečnosti úplně donutí poškrábat se na hlavě. To jsou kanály, kde je vaše konkurence velmi vysoká. Spousta lidí používá tento kanál, pokud jde o vaši konkurenci, ale nikdo tam není, pokud jde o vaše publikum. Takže vás to nutí drbat se na hlavě. proč tam jsou? Proč můj konkurent tráví čas na tomto kanálu?
To vám poskytuje dva poznatky. Zaprvé, možná budete muset prozkoumat a pochopit, zda existuje nějaká skutečná příležitost, kterou přehlížíte, nebo zadruhé, možná se budete muset zeptat sami sebe, je to jen nějaké staré úsilí, které se děje tam, kde to vaši konkurenti využívají, protože to v minulosti fungoval a nepochopili, že už to nefunguje. To jsou otázky, které si musíte položit.
Optimalizujte svůj distribuční motor
Nyní, jakmile tomu porozumíte, jakmile pochopíte peněžní kanály, raketové kanály, kanály duchů a pochybné kanály, dalším krokem je položit si otázku, jak můžete tyto informace využít k vytvoření a optimalizaci vašeho distribučního motoru. můžete tento obsah skutečně maximalizovat.
Peněžní kanály
Takže začnete chodit do těch peněžních kanálů. Tento obsah posíláte na peněžní kanály, které vlastníte. Zde obvykle končí životní cyklus distribuce obsahu u většiny značek. Na části obsahu stiskneme Publikovat. Sdílíme to na Twitteru. Sdílíme to na LinkedIn. Můžeme to dokonce sdílet na Facebooku. Zašleme to našemu zpravodaji a lidem, kteří se přihlásili k odběru našeho seznamu. A je to. Říkáme tomu den a je konec.
To vše se obvykle děje během jednoho týdne. Pak celý proces začneme znovu s novým obsahem a pokračujeme tam a zpět, tam a zpět, děláme tento cyklus, stejně jako je to na Hromnice, místo abychom si uvědomili, že existuje spousta dalších příležitostí, které byste měli využít k maximalizaci váš obsah. Většina značek to prostě přijímá, peněžní kanály a je to.
Raketové kanály
To, co budete dělat, je jiné. Začnete přijímat raketové kanály. Začnete přemýšlet o tom, jak můžete distribuovat svůj obsah v kanálech a v oblastech, kde vaše publikum tráví čas, který vaše konkurence přehlédla. Chcete se ujistit, že šíříte svůj obsah na webech, v komunitách, na fórech, v informačních bulletinech, při sponzorování bulletinů, při využití bulletinů a využití příležitostí k produktům. Chcete strategicky přemýšlet o tom, jak můžete distribuovat svůj obsah způsobem, který vaši konkurenti přehlížejí.
Udržujte hybnost
Pak si chcete tuto dynamiku udržet. Už o tom v krátké době nepřemýšlíme. Snažíte se udržet tempo a tento obsah spouštíte znovu a znovu a znovu. Udržujete humbuk, který se týká vašeho obsahu.
Experiment
Pak začnete experimentovat. Budete experimentovat a zkoušet věci, o kterých by ostatní lidé řekli, že jsou příliš riskantní. Vyzkoušíte věci, které vám možná ani nezaberou spoustu energie a času, ale nakonec vám mohou otevřít novou příležitost. Možná budete experimentovat tím, že vezmete příspěvek na blog a přeměníte jej v něco nového. Možná se spojíte s influencerem a uvidíte, jestli bude mluvit o vašem obsahu. Možná někomu pošlete DM. Možná budete experimentovat, kde budete provozovat interní kampaň, kde celý váš tým bude rozšiřovat obsah po dobu 24 hodin na sociálních sítích. Všichni budou povzbuzováni a školeni a učeni, jak využít sociální sítě k distribuci tohoto obsahu, a vy uděláte šplouchnutí. Budeš experimentovat.
Neexistuje nic takového jako nápad, který je příliš divoký, když v tomto enginu a v tomto časovém rámci přijímáte stavový bod experimentování. Chcete experimentovat se svým obsahem.
Znovu použít
Jakmile to uděláte, budete chtít začít znovu používat. Ten blogový příspěvek, ten článek, ta esej, kterou jste vytvořili, by neměly žít a zemřít jen v jednom formátu. Mělo by být přepracováno. Můžete ten blogový příspěvek změnit na video na YouTube? Můžete z toho videa z YouTube udělat podcast? Můžete pořídit klipy tohoto videa na YouTube a poté sdílet 30sekundové klipy na sociálních sítích, na LinkedIn, na Facebooku, na Twitteru, na TikTok, na všech těchto různých kanálech?
Jak můžete znovu použít svůj obsah? Dokážete vzít tento obsah a potenciálně z něj udělat novou infografiku, kolotoč, příběh, který je interaktivní? Co můžete udělat, abyste znovu použili svůj obsah, aby neexistoval pouze v jednom formátu?
Jakmile to začnete dělat, můžete to dokonce změnit na něco jako vlákno na Twitteru. Možná zjistíte, že jeden z těch částí obsahu, které jste přepracovali, bere úplně nový život, kde generuje větší zapojení, více dialogů, více příběhů, více vyprávění, které vám v konečném důsledku dávají příležitost spojit se s více lidmi.
Sdílejte dál
Tento obsah budete také sdílet. Mnoho lidí opět dělá tuto chybu. Sdílejí to jednou a pak tomu říkají každý den. To neuděláš. Musíte uznat, že lidé, kteří jsou náhodou online v pondělí v 15:00. nejsou stejní lidé, kteří jsou online ve čtvrtek v 6:00 ráno. Proto je sdílení vašeho obsahu důležité.
Dokonce i ten samý informační bulletin, který jste rozeslali před dvěma měsíci, před dvěma týdny a připojili jste článek, který vás tak nadchl, byl spuštěn, hádejte co? Někteří lidé byli na dovolené. Někteří lidé to neotevřeli. Někteří lidé byli v té době přistiženi při sledování „PAW Patrol“ a neměli šanci vidět váš obsah. To je v pořádku. Chcete toho využít. Využijte to jako přehled, abyste pochopili, proč byste měli svůj obsah sdílet dál, protože lidé jsou zaneprázdněni. Ne každý viděl váš obsah tak, jak byste si přáli myslet v den, kdy byl zveřejněn. Sdílejte tedy svůj obsah, zveřejňujte jej znovu a sdílejte jej často.
Syndikát
Pak budete přemýšlet o možnostech syndikace. Tímto způsobem můžete konzistentně škálovat svůj obsah v několika různých publikacích, několika různých adresách URL, o kterých víte, že je vaše publikum již přihlášeno, o kterých víte, že je vaše publikum sleduje, čte a konzumuje, a chcete svůj obsah syndikovat. prostřednictvím těchto kanálů.
Nyní to může být velmi meta, protože pokud znovu použijete svůj obsah na video na YouTube, můžete toto video na YouTube převzít a vložit ho přímo do blogového příspěvku, který je nakonec syndikován do jedné z těchto komunit, a pak můžete sdílet ten kousek. Všechno to začne fungovat dohromady. Tak maximalizujete svůj obsah.
Optimalizujte a aktualizujte
V tuto chvíli si možná říkáte, ouha, to je příliš. Jsem hotov. Nemohu pokračovat. Ale prosím vás, abyste pokračovali, protože je tu ještě jeden důležitý krok – optimalizace obsahu. Chcete optimalizovat a aktualizovat tento obsah ze dvou klíčových důvodů, jeden SEO, dva, CRO.
Chcete tento obsah optimalizovat, aby se s větší pravděpodobností zobrazil ve vyhledávání. Pokud jste tento obsah vytvořili se záměrem a měli jste v úmyslu hodnotit některá klíčová slova, která jsou informativní, nebo jste měli v úmyslu hodnotit klíčová slova, která budou pro vaše publikum vzdělávací, chcete jej optimalizovat. Chcete tento obsah optimalizovat na základě nových trendů a chování, které na trhu vidíte. Podíváte se na SERP a uvidíte, jaké nové otázky lidé také kladou, a aktualizujete tento obsah, aby odrážel nové poznatky a nové informace.
Chcete se ujistit, že tento obsah optimalizujete a aktualizujete novými daty, novou grafikou, novými prostředky, které jste možná již vyvinuli, a začnete je tam vkládat. Můžete začít brát grafiku, kterou jste využili v části obsahu, který jste znovu použili, a začít ji s tím také aktualizovat, abyste mohli využívat obrázky Google. Vložíte tam video z YouTube. Google a YouTube jsou ve shodě. Samozřejmě, všichni jsou jedna entita. Chcete to využít k optimalizaci a pravidelné aktualizaci obsahu.
Toto je režim údržby. To je, když každých 6 až 12 měsíců obnovujete svůj obsah. Proč? Protože si uvědomujete důležitost maximalizace obsahu. Znáte myšlenku, že část obsahu by neměla jen žít a zemřít během prvního týdne po zveřejnění. Je to něco, co by se mělo maximalizovat. Je to něco, co by mělo být optimalizováno, přepracováno, syndikováno, distribuováno a využito, abyste mohli odemknout raketové kanály, které nakonec dají vašemu obsahu příležitost dostat se na Měsíc.,
Originál článku naleznete zde:
https://moz.com/blog/how-to-maximize-content-whiteboard-friday