E-mail marketing

E-mail marketing se považuje za jeden z neúčinnějších nástrojů, které marketing nabízí. Má to ale háček. Má své omezení, které je limitované právě kvalitou získané databáze, tedy například od svých zákazníků, kteří nakoupili na vašem eshopu v minulosti. Právě u e-shopů se nejedná jen o marketingový nástroj, ale i pro zákaznickou péči.

Jak na účinný e-mail marketing?

Dle statistik se e-mail marketing podílí až s 15% na obratu firmy. PNO, tedy podíl nákladů na obratu, jsou čísla ještě zajímavější, protož se pohybuje okolo 3 – 5%. Náklady e-mail marketingu jsou zpravidla při začátcích, kdy se vytváří grafické šablony, nastavují se pravidla a probíhá testování. Dále jsou náklady za používání nástroje, může to být například Smartemailing, Mailchimp či Ecomail a jiný. Poté jsou to náklady na čas specialisty, který to vše zpracovává a tento čas není nijak závratný.

Jaká je cena e-mail marketingu?

Zde záleží na typu zpracování vizuálů, náročnosti na automatizaci a počtu rozesílek newsletterů.

Cena je od 2.000 Kč / měsíčně.

Jak dosáhnout účinného email marketingu?

Záleží na kvalitě databáze e-mailů. Pokud jste se svými e-mail kontakty ještě nikdy nepracovali a za dobu fungování 8 let eshopu jste byli zvyklí pouze na automaticky vygenerované potvrzení objednávky, odeslání objednávky a sledování zásilky, tak je třeba tuto databázi pořádně oprášit.

Kolik potřebuji e-mailů, aby mělo smysl to řešit?

Záleží na typu produktu či služby. Pokud máte B2B segment, tak stačí nižší stovky kontaktů, třeba i 200, protože míra zaujetí je mnohem vyšší díky individuálnímu přístupu či sdělení. U eshopů doporučuji mít alespoň 500 e-mail kontaktů, aby e-mail marketing byl efektivní. Nejlepších čísel dosahuje tento marketing při počtu rozesílky na 5000 a více kontaktů.

Jaký je oblíbený nástroj na e-mailing?

smartemailing

Je to rozhodně Smartemailing, protože je plně v češtině a dostatečně intuitivní. Jsme tak schopni vše vytvořit, nastavit, otestovat, poslat několik newsletterů a jednoduše zaučit klienta nebo pracovníka od klienta, aby s tím dále pracoval a my můžeme konzultovat různé varianty, přinášet tipy a zvyšovat postupně účinnost.