E-mail marketing prakticky – hlavně zaujmout a potom co dále?
E-mail marketing je důležitou součástí marketingu, se kterou můžete pomocí relevantní nabídky oslovit další klienty, ale také si budovat trvalé vztahy a pozitivní vztah k vaší značce i s vašimi stávajícími zákazníky. Co přináší?
E-mail marketing
Přejete si své klienty oslovovat s nabídkami, které jsou skutečně přínosné a relevantní? E-mail marketing vám pomůže získat si klienta na svou stranu. Důležité je, aby vaše e-maily nezapadly v šedi běžné přijaté pošty. K tomu je potřeba klienta zaujmout. To ale není všechno. Co by vlastně měl obchodní e-mail obsahovat?
Pohlídejte si předmět e-mailu
Předmět e-mailu vždy rozhoduje o tom, zda si jej klient rozklikne, nebo jestli se stane součástí nepovšimnuté pošty. V poutavém předmětu je vhodné použít jméno vašeho klienta, ale také emotikony a originální krátké věty upozorňující na zajímavou nabídku.
Preheader je další poutač
Součástí textu, který se vašim klientům zobrazuje, je také preheader. Jedná se o další část předmětu. Právě tato krátká věta má významný vliv na to, zda si klient e-mail rozklikne. I zde byste měli používat krátké a výstižné věty.
A nyní to nejdůležitější
Dobře, váš klient si vaše reklamní sdělení přečetl. Vaše nabídka ho zaujala. Nemá ale žádnou další možnost, jak se ihned dostat k tomu, co si nyní přeje objednat. Proč? Váš e-mail totiž nemá vůbec žádné akční tlačítko! Abyste si byli jisti, že kromě zájmu zákazníka získáte také potřebné konverze, vaše e-maily musí zákonitě mít alespoň jedno akční tlačítko. Tím se klient ihned dostává k možnosti provést požadovanou konverzi, která vám přinese užitek.
Akční tlačítko ve vašem e-mailu by mělo být nejméně jedno. Umístěte jej do první třetiny vašeho obchodního sdělení. Nezapomeňte toto tlačítko barevně zvýraznit a odlišit jej tak od zbylé stati textu. Konverze, to je to, oč tu běží!
Co dál?
O účinnosti e-mail marketingu se dá hovořit na přednášce celé 2 hodiny a stejně nestačí předat všechny potřebné informace. Důležité je znát všechny souvislosti, míru zapojení ostatních marketingových kanálů, frekvence nákupního cyklu a řada dalších faktorů.