fbpx

Copywriting, jak na něj?

copywriting copywriting

Správný copywriter když dostane zadání, tak hned nepíše. Promyslí zadání a zeptá se na doplňující otázky. Je třeba poznat klienta, pro kterého píše, jakou má cílovou skupinu čtenářů. Musí se naučit psát srozumitelně pro cílovou skupinu. Naučit se problematiku.

Pro někoho je 1 normo strana jen 1800 znaků, nic více. Ale je to podobné jako třeba logo. Pro někoho je to jen jednoduchá grafika, kterou by snad zvládl i za hodinku. Ve skutečnosti se za tím skrývá mnohem více, než tušíte a máte pocit, že fakturujete více, než je nutné.

Hlavní nadpis je alfou omegou

Programátor vidí jen „H1“, klient vidí jen titulek, ale copywriter v tom vidí myšlenku, podstatu celého článku. Jednoduché a krátké věty, strukturované informace, číslovky a odrážky. Vše podbarveno výstižným hlavním obrázkem. To není jen normo strana. Pro copywritera je to umění, které má rád.

„Řekněte mi to a já to zapomenu,
ukažte mi to a já si možná vzpomenu,
nechte mě to prožít a já si to budu pamatovat po celý život.“

Psát jako profesionál

Napsat profesionální texty, které jsou v duchu principu efektivního copywritingu, to nedokáže každý. Je třeba mít řadu měsíců praxe v nejrůznějších oblastech a vedení zkušeného copywritera. Naučit se psát poutavě a efektivně, aby byly texty atraktivní pro čtenáře, měly přidanou hodnotu, příběh a ještě zajímavé pro vyhledávače? Není to nemožné, ale rozhodně to není samozřejmost.

Proč (ne)psát dlouhé články

Určitě znáte ten pocit, kdy si otevřete stránku a vidíte dlouhou plachtu textu, která nemá konec. Dlouhé texty mají určitě své opodstatnění u odborného článku, který vyžaduje dlouhé vysvětlování nebo obsahuje prvky manuálu. To je dobře. Ale zkuste se aspoň soustředit na první odstavec, kde sdělíte to nejdůležitější a poté uděláte hned shrnutí v bodech, co bude smyslem článku. Určitě to každý ocení, aby věděl, jestli článek bude obsahovat něco, co má smysl číst až do konce. V opačném případě doporučujeme psát krátké a výstižné články, bez zbytečné „omáčky“.

Autor článku: Lenka Váhová
Aktualizováno dne: 6.4.2019