Proč je optimalizace webu důležitá?

Proč je optimalizace webu důležitá? Proč je optimalizace webu důležitá?

Optimalizovat webové stránky pro vyhledávače (SEO) zapomíná 9 z 10 firem. Slovo „zapomíná“ není přesné, spíše se jedná „neuvědomují si důležitost“, jinak řečeno neznají přidanou hodnotu, neví o skryté příležitosti nebo tomu prostě nevěří.

SEO není magie

Každá úspěšná a nyní už mluvím o 9 z 10 úspěšných firmách, pro které je internet důležitý, si uvědomují sílu až „magického“ SEO. Ve skutečnosti je princip velice jednoduchý. Pokud vaší službu nebo produkt lidé hledají na internetu a věřte, že hledají, tak proč by měl vyhledávač zobrazovat na předních pozicích konkurenční firmy a tu vaši až na 12. stránce? SEO specialisté ví, jak webovou stránku upravit a jak zvyšovat hodnotu webové stránky natolik, že pozice budou na krásných pozicích, bude se každým měsícem zvyšovat návštěvnost a navíc se webové stránka nestane jen vizitkou, ale účinným nástrojem internetového marketingu.

Co je to SEO?

Anglická zkratka „Search Engine Optimization“, přeloženo optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o metodiku úprav webové stránky způsobem, která je poté lépe hodnocena vyhledávačem. Cílem SEO je získání lepší pozice na klíčové slova v přirozeném vyhledávání. Smyslem je získat více návštěvnosti. Vyhledávač chce zobrazovat jen relevantní výsledky v takovém pořadí, který odpovídá nastavení jeho algoritmu. Metody SEO se snaží predikovat algoritmus takovým způsobem a přizpůsobit tomu webovou stránku natolik dobře, že bude poté na lepších pozicích. Zdroj: wikipedia.org

Jak optimalizovat webovou stránku?

Na to není jednoduchá odpověď. Internet je plný rad, návodů a principů na zásady optimalizace. Vše začíná analýzou klíčových slov, webové stránky jako celku a konkurence. Na základě analýzy se stanoví strategie vedení SEO a zadání na úpravu webové stránky, aplikace změn, nastavení principů a hlavně linkbuilding.

Ani linkbuilding není magie

Linkbuilding, tedy budování zpětných odkazů představuje jednoduše získávání odkazů na jiných webových stránkách. V praxi to znamená zajištění vložení banneru s odkazem u partnerského webu, sponzoring, guestblogging, publikace PR článků na magazínech, informačních portálech, blozích nebo se může jednat o formu spolupráce s blogery a jakákoliv metoda, která vede k získání odkazu na webovou stránku. Je to vysoce odborná část SEO, kdy je třeba hodnotit kvalitu každé webové stránky a zvažovat, jestli bude možné zde získat odkaz a jestli to nebude jen mrhání časem nebo penězi. Ano, můžete si zaplatit publikaci článku někde na webu novinky.cz nebo aktualne.cz, ale smyslem není zaplatit bezmyšlenkovitě 40 tisíc za publikaci, ale dělat linkbuilding chytře a efektivně. I s rozpočtem 4 tisíce měsíčně lze zajistit účinný linkbuilding, který pomůže ke zvýšení hodnocení webové stránky, lepšímu „SEO“, které vede k lepším pozicím klíčových slov a relevantní návštěvnosti.

Kdo umí to SEO?

Na to je jednoduchá otázka. Nacházíte se na prezentačním webu firmy Wepromo s.r.o., která je specialistou na optimalizaci webových stránek

Kontakt: info@wepromo.cz, + 420 774 390 488

Autor článku: Lenka Váhová

Leave a comment

Your email address will not be published.


*