Rozpočet na reklamu?

rozpocet reklama rozpocet reklama

Rozpočet na reklamu bývá nejčastější problém, tak jak určit jeho výši?

  1. Formou zůstatku – tedy co zbytde po zaplacení všech ostatních nákladů
  2. Formou procentuálního podílu – stanovení výše % z obratu
  3. Formou orientace na cíl – neboli výkonnostní marketing podle výsledků

Co je tedy nejlepší? Obecně se dá doporučit kombinace všech forem, začít stanovením orientační výše dle obratu, reagovat na výsledky a zvážit své finanční možnosti.
Může se tedy zdát, že máme jasno, ale nic není ideální a je to kombinace zkušeností, intuice a průzkumu trhu. S reklamou a propagací se to musí umět.

Pro účinné působení reklamy je třeba znát vždy cílovou skupinu a to nejen pomocí geografických a demografických znaků, ale taky pomocí psychologické segmentace. Příkladem může být třeba i AIDA (attention – interest – desire – action), tedy aby byla reklama úspěšná, tak musí vzbudit pozornost, zájem, přání a akci. Tento model je sice zjednodušený, ale stál se základem na kterém se stavěly další důležité prvky a pohnutky zákazníka.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*